با مشاهده روزنامه‌ها و مجله‌ها می‌بینیم اکثرا تبلیغات مشابه یکدیگر بسیار زیاد عمومی ‌می باشند . همگی آن‌ها به‌طور غیرمستقیم می‌گویند: «بیایید از ما بخرید، تا ما سود ببریم ثروتمند شویم.» ولی به این پرسش جواب نمی‌دهند که چرا می بایست از آنها خرید کنیم.


فرشگاه ساز خوب

فروشگاه اینترنتی,راه اندازی فروشگاه اینترنتی,فروشگاه ساز

حال این تبلیغات را با تبلیغی مقایسه بکنید که به‌طور خاص، بسته‌ای جهت از محصولات و خدمات را با قیمتی ویِژگزینشه برای افرادی ویِژگزینشه معرفی می‌کند. چنین تبلیغی در بین ده‌ها تبلیغ در همان زمینه متمایز خواهد شد اقطعا ل فروش ارتقا می‌یابد.
تبلیغات را ویِژگزینشه سازید

تبلیغات خاص و مفرق همواره موردتوجه قرار می‌گیرد. یکی از موارد مهم جهت مفرق بودن، ارائه قیمت و توجیه آن است. بسیاری از رقیبان قیمت‌ها را به‌راحتی در اختیار علاقه‌مندان قرار نمی‌دهد همین طور قیمت را توجیه نمی‌کنند. بارها از فروشنده پرسیده‌ام برای چه این پیراهن گران‌تر است او می‌گوید چون کیفیتش خوب است. چنین پاسخ‌هایی کافی نیستند. تعریف کیفیت خوبتر چیست؟

در تبلیغات خود قیمت را توجیه بکنید و توضیح دهیدکه مشتری با پرداخت قیمت، چه ویژگی ها یی به‌دست خواهد آورد. همچنین حس آنی ت را در مشتری برانگیزید تا بلافاصله به خرید اقدام نماید .
پیشنهاد اتی که به‌سرعت فروش را افزایش می‌دهند

ی مجموعه محصولات و قیمت آن‌ها را معین کردید، نوبت به ارائه پیشنهاد ات فروش مناسب می‌رسد. توصیه های فروش آزموده‌شده‌ای وجود دارند که به‌محض به‌کارگیری فروشتان را افزایش خواهند داد. بر‌خلاف روش‌هایی مانند برگزاری تبلیغات دو وهله ‌ای، هدف اینآموزش فروش مستقیم محصولات است. در اینروش قیمت محصول را ذکر کرده وآن‌را با اطلاعات مکمل توجیه می‌کنید که باعث می‌شود کالای شما بسیار زیاد با‌ارزش به‌نظر برسد، پس با ایجاد حس آنی ت ی به خواننده می‌دهید تا او فوراً با بخش فروش ارتباط گرفته و این توصیه فروش را از دست ندهد.

با اینکه این نوع توصیه ات فروش اکثرا ً به‌صورت کتبی انجام می‌شوند، اما کارکنان فروش می بایست در مورد توصیه ، تمام اعتراضات ممکن در مورد قیمت، کالاها یا خدمات وبقیه جنبه‌های معلت ه روش ببینند.
انواع پیشنهاد های فروش

در این بخش به نمونه‌های اثبات‌شده‌ای از پیشنهاد ات فروش مستقیم می‌پردازیم که خواننده را وادار به اقدام سریع جهت خرید از شما می‌کند.
پیشنهاد ات با مدت محدود

این نوع پیشنهاد ات مدت‌دار،روش مورد‌علاقه من در فروش است. مشتریان همواره تمایل به تعلل دارند. آنان حتی خرید محصولات ی را که کاملاً ضروری به‌نظر می‌رسد، به تعویق می‌اندازند. با ارائه توصیه ات با مدت زمانی محدود بر این مساله فائق می‌آیید.

در پیام‌های توصیه فروش، ی ارائه کرده و فروش مخصوص را تا مدت محدودی ادامه دهید. مثلاً به مشتری بگویید به تمام افرادی که تا انتها ساعت کاری چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت سفارش را ثبت کنند، یک کتاب رایگان جایزه داده خواهد شد.

آن دسته از مشتریان محصولات روش ی من که از شهرستان‌ها ارتباط می‌گیرند، ابتدا زیاد پر انگیزه هستند ، اما ی در می‌یابند که برای پرداخت باید به بانک مراجعه کنند، این‌کار را به تعویق انداخته بعد از چند روز به فراموشی می‌سپارند. اما امکان پرداخت آنلاین در سایت وجود دارد، ولی برخی از مشتریان کارت بانکی با رمز دوم فعال ندارند یا از خرید اینترنتی وا تمام دارند.

راه‌حلی یافته‌ام که خیلی موثر واقع می‌شود؛ به‌این ترتیب که هرگاه مشتریان ارتباط می‌گیرند تا در مورد شیوه خرید سؤال کنند، به آن‌ها شرح می‌دهم که نامشان و محصول درخواستی را یادداشت کرده ‌ام و یک پیشنهاد خوب جهت شان دارم. چنانچه تا انتها ساعت کاری همان روز وجه را پرداخت کنند، محصول دیگر به‌عنوان جایزه برای شان می‌فرستم چنانچه خرید به فردا موکول شود، این جایزه به آنان تعلق نخواهد گرفت.

چندین مشتری تا به‌حال ارتباط گرفته و گفته‌اند که بانک شلوغ بوده نتوانسته‌اند وجه را پرداخت کنند تقاضای تمدید این فرصت را تا صبح روز بعد کرده ‌اند در نهایت خرید کرده ‌اند.

به‌طور کلی خریداران زمان ی در‌می‌یابند فرصت ویژه‌ای فراهم شده، ولی به‌زودی انتها خواهد یافت، تمایل زیاد زیادتری به خرید پیدا می‌کنند. چنانچه هیچ پیشنهاد مضخصی نداشته باشیم، خرید تا میزان ممکن به تعویق می‌افتد و در بسیاری از موارد به فراموشی سپرده می‌شود.
پیشنهاد ات تخفیف قیمت

من شخصاً علاقه‌ای به تخفیف قیمت محصولات ندارم، زیرا فکر می‌کنم تخفیف ذهنیت نامناسبی را به مشتری منتقل می‌کند. زیرا زمان ی خودتان فکر بکنید محصول یا خدمتتان ارزشی ندارد، حدس بزنید چه اتفاقی می‌افتد. بسیاری از افراد هم همین فکر را خواهند کرد.

اما درصورتی ‌که دلیل ی موجه جهت تخفیف دارید، این‌گونه پیشنهاد ات می‌توانند موثر واقع شوند. مثلاً اگر کار شما فروش لپ‌تاپ است و به‌تازگی تغییراتی در عرضه کالای خود ایجاد کرده اید، می‌توانید بگویید:

ما عرضه سری جدید لپ‌تاپ‌ها را شروع کرده ‌ایم. اما مقادیر بسیاری از سری قبلی که کارائی زیاد بهتر ی دارند باقی مانده است. این اقلام هنوز هم سیسـتم ‌های فوق‌العاده‌ای می باشند . ما سرمایه‌گذاری سنگینی در خط جدید انجام داده‌ایم در حال حاضر می‌خواهیم موجودی انبار قبلی را به‌سرعت به فروش برسانیم.

ما ۱۲۷ لپ‌تاپ در انبار داریم. برای به‌وجود آوردن فرصت بی‌نظیر برای شما، آن‌ها را نه به قیمت اصلی ۸۹۰ هزار تومان، بلکه جهت تامین هزینه ‌هایمان فقط با قیمت ۵۳۹۷۰۰ تومان عرضه می‌کنیم.

به قیمت ویِژگزینشه ۵۳۹۷۰۰ تومان دقت بکنید که زیاد قابل‌قبول‌تر از ۵۵۰ هزار تومان است. به دلیل منطقی ارائه‌شده برای کاهش قیمت توجه بکنید .
پیشنهاد عرضه با تعداد محدود

توصیه عرضه محدود، برای هر نوع محصول، خدمت یا قرارداد مشاوره که افراد می بایست ً مشتاق باشند تا آن‌را بخرند، موثر است.

در واقع اینروش آن‌قدر موثر است که برخی وقتها می‌ارزد که عرضه را به‌صورت هدفمند محدود بکنید . به‌عنوان مثال، اگر کار شما ارائه مشاوره برای ایجاد سود بیشتر در کسب‌و‌کار است، قطعاً نمی‌توانید به مشتریان نامحدودی رسیدگی بکنید . فرض بکنید با محاسبه زمان ضروری جهت هر مشتری و زمان مورد‌نیاز برای بقیه کار ‌ها مشتمل بر بازاریابی خدماتتان به این نتیجه رسیدید که در ماه نمی‌توانید بیش از پانزده الی بیست مشتری داشته باشید. از آنجا که در هر صورت مجبورید تعداد مشتریان را محدود نگه دارید پس جهت چه عرضه محدود را جزئی از پیشنهاد نسازید؟
توصیه «اجازه ندهید رقبا زودتر كار کنند»

این نوع توصیه ات، یکی از موفق ‌ترین پیشنهاد ات است که اما همواره قابل‌استفاده نیست. در اینروش با به‌وجود آوردن روحیه رقابتی باعث می‌شوید افراد برای از دست ندادن فرصت به‌دست آوردن محصول یا خدمات به شما هجوم آورند.

ما محصول روش ی خاصی برای فروشندگان خدمات بیمه‌ای تهیه کرده ‌ایم هر ماه تنها تعداد معین ی از آن‌را به‌فروش می‌رسانیم و ما برای خریداران آن است که چنانچه این مطالب در اختیار همه ‌ رقیبان باشد، روش‌های راهنمای داده‌ شده دیگر منحصر‌به‌فرد نخواهند بود. در تبلیغات خود بازاریابان بیمه را تشویق می‌کنیم این بسته آموزش ی را بخرند، قبل از آن‌که رقیبان آن‌را خریداری کنند. این امر آنها را به كار بسیار زیاد سریع و بدون تصمیم‌گیری‌های زیاد وادار می‌کند. در این روش، با کمیاب ساختن کالایی که اگر به‌دست رقیبان بیافتد آن‌ها را در موقعیت بهتری قرار خواهد داد، سود خود را افزایش می‌دهیم.

بناربن سعی بکنید همواره پیشنهاد ات معین ی برای مخاطب داشته باشید. مشتریان با کالاها بی‌شماری احاطه شده‌اند فروش کار راحتی نیست. ارائه یک پیشنهاد معین می‌تواند فریاند تصمیم‌گیری را جهت مشتری آسان سازد فروش شما ارتقا می‌یابد.